Uudet koronarajoitukset näkyvät seurakunnan toiminnassa erityisesti turvavälissä

Etelä-Suomen aluehallintovirasto on päättänyt Kymsoten alueen eli Kymenlaakson rajoituksista. Rajoitukset astuu voimaan ensi viikon lauantaina 14.8. ja on voimassa 13.9. saakka. Aluehallintoviraston päätöksen mukaan sisätiloissa ja rajatuissa ulkotiloissa voi järjestää kokoontumisia ilman henkilömäärärajoitusta, mutta turvaväleistä täytyy huolehtia.

Kotka-Kymin seurakunta pyrkii edelleen varmistamaan mahdollisimman turvallisen toiminnan kaikille pandemia-aikana. Tulethan toimintaamme mukaan terveenä ja huolehdit omalta osaltasi terveysturvallisen osallistumisen, käytät maskia ja huolehdit hyvästä käsihygieniasta.

Kotka-Kymin seurakunnan tilaisuuksissa ei järjestetä kahvitarjoilua tai ruokailua elokuun aikana. Elokuussa messujen jälkeen ei ole myöskään kirkkokahveja tarjolla.

Henkilömäärärajoitusta tilaisuuksiin ei ole, mutta väkimäärä seurakunnan tiloissa rajoittuu tilojen mukaan siten, että mahdollistamme kahden metrin turvavälin pitämisen. Maskisuositus on edelleen vahva.

Toimitilojen henkilömäärät

Kirkot ja siunauskappelit

• Kotka kirkko 300 hlö (Kirkkosali 250hlö, parvi 50 hlö)

• Kymin kirkko 200 hlö

• Langinkosken kirkko 50 hlö

• Haapasaaren kirkko 100 hlö

• Laajakosken kappeli 60 hlö

• Metsäkulman siunauskappeli 50 hlö

• Parikan siunauskappeli 50 hlö

Kirkoissa ja siunauskappeleissa turvavälien varmistamiseksi joka toinen penkkirivi on pois käytöstä.

Seurakuntasalit

• Langinkosken kirkon Toivonsali 50hlö