Kastepäivä 0-14-vuotiaille Langinkosken kirkossa

Kotka-Kymin seurakunta järjestää valmiin kastepäivän kaikille 0-14-vuotiaille.

Tilaisuus pidetään Langinkosken kirkossa lauantaina 20.11. klo 14. Kastetapahtuma on lämminhenkinen juhla, jossa jokainen kastettava saa yksilöllisen kasteen, ristinmerkin, siunaamisen ja kastekynttilän. Kukin lapsi kastetaan yksitellen, mutta muuten tapahtuma on seurakunnan yhteinen juhla, jossa kaikki kastettavat perheineen ovat yhdessä koolla Langinkosken kirkossa. Kasteen jälkeen Toivonsalissa on katettu oma pöytä jokaiselle kastetulle ja hänen läheisilleen, ja Langinkosken kirkon kahvitusryhmä huolehtii pöytiin tarjoilusta.

Seurakuntapastori Anne Läheniemen mukaan tilaisuus sopii kaikille heille, jotka miettivät lapsensa kastamista sekä käytännön järjestelyjä, kuten missä ja milloin kaste olisi.

– Kastepäivä on yksi helppo ja valmis tapa kastejuhlan pitämiseen ilman mitään stressiä tai perheen omia etukäteisvalmisteluja. Tilaisuus sopii myös nuorille, jotka ovat ilmoittautuneet rippikouluun, mutta joita ei ole vielä kastettu. Tässä olisi hyvä tilaisuus tulla kasteelle jo näin rippikoulun alussa, Läheniemi vinkkaa.

Kastepäivään ilmoittautuminen 7.11. mennessä pastori Anne Läheniemelle. Puh. 044 752 9499 tai sähköpostilla anne.laheniemi@evl.fi

Mon Oct 04 10:48:00 EEST 2021