Avoimet yhteisölliset ruokailut alkavat seurakunnassa

Kotka-Kymin seurakunnan kaikille avoimet Arkiruokailut ja Meijän keittiö aloittavat toimintansa tällä viikolla. Koronarajoitusten vuoksi yhteisölliset ruokailut ovat olleet tauolla nyt noin puolitoista vuotta.

Kotka-Kymin seurakunta järjestää kaksi kaikille avointa lounasta sekä yhden iltaruokailun viikossa. Ajatuksena on, että hyvän ja edullisen ruuan lisäksi tarjolla on seuraa, jotta kenenkään ei tarvitsisi syödä yksin.

Arkiruokailu on kotiruokalounas, jonka hinta vähävaraisille ja työttömille on 1,50 €, muille ruokailijoille 5 €. Arkiruokailut järjestetään Karhulan seurakuntakeskuksella (Karhulantie 33) torstaisin klo 12-13. (16.9.2021 alkaen) ja Kotkan seurakuntakeskuksella (Mariankatu 14) perjantaisin klo 12-13. (1.10.2021 alkaen).

Meijän keittiön avoin iltaruokailu järjestetään keskiviikkoisin klo 17-18 Langinkosken kirkolla (Langinkoskentie 1) (15.9.2021 alkaen). Ruoan hinta on 5€ henkilöltä, alle 18-vuotiaat lapset ruokailevat aikuisen seurassa ilmaiseksi. Meijän keittiön idea lähti ajatuksesta helpottaa erityisesti perheiden arkiruokailua. Yhtenä iltana viikossa voi tulla ruokailemaan helposti kotiruokaa valmiiseen pöytään. Lisäksi yhdessä syömisen on todettu edistävän terveyttä ja ehkäisevä syrjäytymistä.

Seurakunnan emäntä valmistaa lounaat taitavan henkilökuntansa kanssa. Ruoka on terveellistä ja monipuolista kotiruokaa.

2021-09-13 11:44:00.0