Juha Vainion laulut soivat messussa Kotkan kirkossa

Kotka-Kymin seurakunta järjestää Albatrossi-messun, jossa lauletaan Juha Vainion lauluja. Messu pidetään Kotkan kirkossa sunnuntaina 17.10. klo 12. Messua voi seurata myös verkossa, osoitteessa www.kotka-kyminseurakunta.fi tai seurakunnan Facebook-sivuilla.

Kotka-Kymin seurakunnan kappalainen Maarit Alhosaari kertoo, että Juha Vainion lauluihin perustuvia messuja on järjestetty muutamia aiemminkin.

– Ensimmäinen oli vuonna 2010. Sen jälkeen messuja on järjestetty muutaman kerran, esimerkiksi kerran Meripäivien aikaan. Silloin Kotkan kirkko oli lähes täysi.

Alhosaari on hiljattain pitänyt myös Juha Vainion lauluihin perustuvia hartauksia seurakunnan Facebook-sivuilla, ja ne ovat olleet hyvin suosittuja.

– Juha Vainion lauluissa on sellaista syvyyttä, että monia niistä pystyy käsittämään hengellisesti. Ja hän oli Kotkasta kotoisin, joten kappaleet istuvat hyvin tänne.

Markku Vainio mukana messussa

Yksi tärkeä syy siihen, miksi Albatrossi-messu nyt järjestetään, on se, että mukaan saatiin myös Juha Vainion veli Markku Vainio. Messun saarna pidetään keskusteluna, jossa toimittaja Ulla-Maija Sievinen haastattelee Markku Vainiota.

Musiikista messussa vastaa New Spirit Orchestra ja esilaulajina ovat Kristiina Lanki ja Anton Laamanen. Pappeina messussa ovat Maarit Alhosaari ja Hannu Marttila.

Messu järjestetään yhteistyössä Juha Vainio -seuran kanssa.

2021-10-06 11:36:46.0