#Valoa-viikko tuo valoa pimeneviin iltoihin

Kotka-Kymin seurakunnan #Valoa-viikkoa vietetään viikolla 44 eli 1.-7.11.2021. Viikolla olevat tapahtumat ovat osa valtakunnallista evankelisluterilaisen kirkon #Valoa-kampanjaa, jonka tarkoituksena on tuoda valoa syksyn pimeyteen. Kampanjalla muistutetaan myös, että aina on joku, joka välittää – kukaan ei jää yksin

Seurakunta on jo useampana vuonna järjestänyt #Valoa-tapahtuman Karhulan Jokipuistossa. Osana tapahtumaa valaistaan puistossa oleva pajutunneli. Sen äärelle on parhaimmillaan kokoontunut yli 600 ihmistä.

Tänä vuonna Jokipuistossa järjestetään kaksi tapahtumaa, joista toinen on suunnattu lapsiperheille ja toinen ihan kaikille. Lapsiperheiden tapahtumassa kirjastosta tuttu Kymin Mamma pitää satutuokion, ja ohjelmassa on myös laululeikkejä sekä heijastinpolku. Toisessa Jokipuiston #Valoa-tapahtumassa muun muassa tanssitaan Gospel-lattareita ja kuullaan Smooth Groove Orchestraa.

Hiljentymistä, kynttilöitä ja runollinen konsertti

Jokipuiston perinteisten tapahtumien lisäksi viikkoon sisältyy Päihteisiin kuolleiden muistohetki, joka pidetään tiistaina 2.11. Kotkan kirkossa. Muistohetkessä hiljennytään ja muistetaan päihteisiin kuolleita. Tilaisuuden jälkeen on mahdollista jäädä kirkkoon hiljentymään tai keskustelemaan työntekijän kanssa.

Lauantaina 6.11. kannustamme ihmisiä sytyttämään ikkunalleen yhden kynttilän klo 18-19 ja tuomaan näin valoa itselle ja toisille.

#Valoa-viikko päättyy sunnuntaina 7.11. klo 15 Kotkan kirkossa järjestettävään runolliseen konserttiin. Vaeltajan laulu -konsertissa esiintyvät lausuntataiteilija Jouko Heikkinen ja Selloduo Varonen. Konsertti sisältää tunnettujen runoilijoiden runoja sekä tuttujen säveltäjien säveliä.

Tapahtumat ovat kaikille avoimia ja maksuttomia. Toivomme, että tapahtumiin osallistutaan vain terveenä ja käsihygieniasta huolehditaan. Halutessaan voi käyttää maskia, ja niitä on saatavilla tapahtumistamme.

#Valoa-viikon tapahtumat

Päihteisiin kuolleiden muistohetki

tiistaina 2.11. klo 18 Kotkan kirkossa

Yhteistyössä Perhe- ja läheistyö, Kakspy

#Valoa-tapahtuma lapsiperheille

keskiviikkona 3.11. klo 16.30-18 Karhulan Jokipuistossa

Laululeikkejä, heijastinpolku (omat taskulamput mukaan!) ja klo 17 Kymin Mamman satutuokio.

Yhteistyössä Kotkan kaupungin puistotoimi ja Karhulan kirjasto

#Valoa-tapahtuma kaikille

torstaina 4.11. klo 17-19 Karhulan Jokipuistossa

Gospel-lattarit klo 17 (säävaraus) ja Smooth Groove Orchestra klo 18

Yhteistyössä Kotkan kaupungin puistotoimi

#Valoa ikkunoissa

lauantaina 6.11. klo 18-19

Sytytä yksi kynttilä ikkunallesi tunnin ajaksi tuomaan valoa.

Vaeltajan laulu -runollinen konsertti

sunnuntaina 7.11. klo 15 Kotkan kirkossa