Mistä löytäisin joulun -tapahtuma tuo joulutunnelman

Kymin kirkolla etsitään taas joulun tunnelmaa tiistaina 14.12. klo 17.30–19.30. Mistä löytäisin joulun -tapahtumaa on järjestetty jo lähes kolmenkymmenen vuoden ajan.

IMG_8933 kuv. Erkko Vuorensola.jpg

Kymin kirkossa pääsee osallistumaan Seuraa tähteä -vaellukselle. Sanansaattaja lukee käskyn ja tähti johdattaa kävijät seimen äärelle. Tunnelmaa luo musiikki, enkelien laulu ja hiljaisuus.

Kirkon pihalla on eläimiä, talutusratsastusta ja joulupukki sekä tonttupolku. Helilän seurakuntatalossa on kahvio sekä sisällä voi myös ihailla seurakunnan kerholaisten askarteluja näyttelyssä.

Mistä löytäisin joulun -tapahtumassa on parhaimmillaan ollut kävijöitä kolmisensataa. Perinteikkään illan sisältö on haluttu pitää samanlaisena kuin ennenkin.

– Monille tämä on perinne, josta tulee joulun tunnelma. Kävijöitä on kaikenikäisiä, ei pelkästään lapsiperheitä, kertoo lastenohjaaja Sari Hyvönen Kotka-Kymin seurakunnasta.

2021-12-01 08:32:00.0