Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelukset Kotkassa

Kotka-Kymin seurakunnassa järjestetään itsenäisyyspäivänä maanantaina 6.12.2021 kaksi jumalanpalvelusta.

kymin-kirkko-060122017-101 (Jary Högnabba).jpg

Kotkan kirkossa pidetään sanajumalanpalvelus klo 10, minkä jälkeen on kunniakäynti sankarihaudoilla. Seppeleen laskevat Puolustusvoimat, veteraanijärjestöt ja seurakunta. Kirkkokahvit nautitaan klo 12 Kotkan Konserttitalolla.

Kymin kirkossa jumalanpalvelus pidetään myös klo 10. Seppelekulkue sankarihautausmaalle lähtee jumalanpalveluksen jälkeen kirkon pääoven edestä. Kirkkokahvit ovat Helilän seurakuntatalossa tilaisuuden päätteeksi.

Kotkan ja Kymin kirkon sankarihautausmaille sytytetään klo 15 kynttilät.

- Itsenäisyyspäivänä vietetään jumalanpalvelusta Kotkan ja Kymin kirkoissa. Jumalanpalvelusten jälkeen lasketaan seppeleet sankarihaudoille. Se on merkki kiitoksesta ja kunnioituksesta. Sankarivainajien ja veteraanien työ on ollut korvaamattoman arvokas, sen ansiosta meillä on itsenäinen isänmaa, Suomi. Mutta itsenäisyyspäivänä haluaisin kiittää ja muistaa kaikkia niitä, jotka ovat omalla työllään rakentaneet tätä maata, niin sotavuosina kuin niiden jälkeenkin. Kokoontumalla itsenäisyyspäivänä kirkkoon, jumalanpalvelukseen, rukoilemme oman maamme ja kansamme puolesta, pyydämme viisautta päättäjille ja rakkautta ja voimaa maamme asukkaille rakentaa yhteistä tulevaisuutta, toteaa Kotka-Kymin seurakunnan kirkkoherra Anna-Tiina Järvinen.

Koronatilanne ja Etelä-Suomen aluehallintaviraston mahdollisesti antamat rajoitukset voivat vaikuttaa jumalanpalvelusten jälkeen järjestettäviin kirkkokahveihin.

2021-11-25 07:30:00.0