Kauneimpien Joululaulujen osallistujamäärää rajataan sekä osaan tilaisuuksista käyttöön koronapassi

Etelä-Suomen Aluehallintovirasto on antanut Kymenlaakson alueelle yhteislaulutilaisuuksia koskevan rajoituksen. Kyse on aluehallintoviraston päätöksestä rajoittaa sisätiloissa järjestettäviä ns. korkean riskin tilaisuuksia, joihin lukeutuu myös Kauneimmat Joululaulut.

Kotka-Kymin seurakunta järjestää useita erilaisia Kauneimmat Joululaulut tilaisuuksia. Osassa tilaisuuksia rajoitetaan osallistujamäärää ja osaan tilaisuuksista on käytössä koronapassi. Seurakunta toteuttaa lisäksi yhteistyössä eri kahviloiden ja ravintoloiden kanssa laulutilaisuuksia ja näissä tilaisuuksissa kaikissa on automaattisesti käytössä koronapassit ravintoloita koskevien säädösten vuoksi.

Koronapassi tarkistetaan tilan ovella. Koronapassia ei tarkisteta alle 16-vuotiailta. Jos voimassa olevaa koronapassia ei ole, tilaisuuteen ei voi osallistua.

Koronapassin saa tulostettua tai tallennettua matkapuhelimeen Omakannasta osoitteesta kanta.fi. Sen voi esittää paperisena tai matkapuhelimesta. Varaathan riittävästi aikaa saapuessasi tilaisuuteen.

Seurakunnan jumalanpalveluksiin ja kirkollisiin toimituksiin osallistuvilta ei edellytetä koronapassia. Aluehallintoviraston rajoitustoimet koskevat korkean riksin tilaisuuksia, joita ovat muun muassa yhteislaulutilaisuudet ja tilaisuudet, joissa ei ole osoittaa osallistujalle istumapaikkaa. Kaikissa seurakunnan tiloissa ja tilaisuuksissa on vahva maskisuositus.

Lauluja verkon ja television välityksellä

Korona-aika muutti myös Kauneimpia Joululauluja, joita laulettiin vuonna 2020 pääsiassa verkon välityksellä kokoontumisrajoituksista johtuen. Tänä vuonna Kotka-Kymin seurakunta tekee yhteistyötä KotiTV:n kanssa ja toteuttaa viisi Kauneimmat Joululaulut -tuotantoa televisioon KotiTV-kanavalle perinteisten Kauneimmat Joululaulut tilaisuuksien lisäksi.

KotiTV tarjoaa ikäihmisille liikunnallista etäkuntoutusta, virikkeellistä muistikuntoutusta sekä kulttuuria ja opetuksellista sisältöä joka arkipäivä klo 11-13. Ohjelmat sisältävät eri toimintakyvyn tasoille sopivia harjoitteita. KotiTV näkyy antenni-tv:n kanavapaikalla 33 sekä DNAn, Elisan ja Teliankaapeli-tv:n kanavapaikalla 66.

Perinteisten Kauneimmat Joululaulut tapahtumien lisäksi pääset laulamaan Kauneimpia Joululauluja Kotka-Kymin seurakunnan facebook-sivuilla olevien lähetysten kautta sekä KotiTV:n televisiokanavalla joka arkipäivä 29.11.2021-7.1.2022 klo 12.15-12.45.

Koronatilanne voi vaikuttaa tilaisuuksiin

Kotka-Kymin seurakunta seuraa viranomaisten ohjeistuksia tapahtumien järjestämisestä ja rajoituksista. Tällä hetkellä Kauneimpien Joululaulujen osallistujamäärää joudutaan rajaamaan tai käytössä on koronapassi. Tilaisuuksissa, joissa on käytössä koronapassi, kysytään koronapassi kaikilta yli 16-vuotialilta. Muuta toimintaa aluehallintaviranomaisten rajoitukset eivät vielä koske, mutta rajoitukset voivat tiukentua muun toiminnan että Kauneimpien Joululaulujen osalta vielä. Seuraathan ajankohtaista tiedotusta rajoituksista ja niiden vaikutuksesta seurakunnan toimintaan osoitteessa www.kotka-kyminseurakunta.fi.

Kauneimmat Joululaulut 2021

Kauneimmat joululaulut laulutilaisuudet

• to 2.12. klo 18             Juurikorven puodissa, os. Juurikorventie 214. Käytössä koronapassi.
  • ma 6.12. klo 15           Langinkosken kahvila Dagmarissa os. Keisarinmajantie 118. Käytössä koronapassi.
  • to 9.12. klo 18             Laajakosken kappelissa
  • su 12.12. klo 17           Langinkosken kirkossa
  • su 12.12. klo 18           Kotkan kirkossa
  • su 12.12. klo 19           Kymin kirkossa
  • ma 13.12. klo 19         Ravintola Kairossa yhteistyössä Kotka jazzin kanssa. Käytössä koronapassi.
  • ke 15.12. klo 18           Metsäkulman kappelissa
  • to 16.12. klo 18            Jäppilän koululla
  • su 19.12. klo 17            Yhessä goes Kauneimmat joululaulut Paljain jaloin -yhtyeen säestyksellä Langinkosken kirkossa. Käytössä koronapassi.
  • su 19.12. klo 18            Kymin kirkossa. Käytössä koronapassi.
  • su 19.12. klo 19            Kotkan kirkossa Käytössä koronapassi.

Muilla kielillä

• ke 8.12. klo 18              De vackraste julsångarna Langinkosken kirkossa
  • to 9.12. klo 18              Christmas Carols Langinkosken kirkossa

Lasten Kauneimmat joululaulut

• su 12.12. klo 17            Kymin kirkossa
  • su 19.12. klo 16            Kotkan kirkossa. Käytössä koronapassi.

Kauneimmat joululaulut -messut

• su 19.12. klo 14            Kymin kirkossa
  • pe 24.12. klo 21           Langinkosken kirkossa
  • su 26.12. klo 16            Kotkan kirkossa