Palveluoperaatio Saapas / NettiSaapas

Evankelis-luterilaisen kirkon nuoriso- ja erityisnuorisotyön yhtenä toimintamuotona on Palveluoperaatio Saapas, jota toteutetaan etsivän työn menetelmin. Saappaan toiminta jakautuu säännölliseen katupartiointiin, festivaalitoimintaan ja NettiSaappaaseen. Kotka-Kymin seurakunnassa saapastoimintaa toteutetaan NettiSaapas-toimintana.

Saappaan toiminta on pääsääntöisesti alle 18-vuotiaisiin kohdistuvaa auttamis- ja sielunhoitotyötä. Valtakunnallisesti Palveluoperaatio Saappaan toimintaa koordinoi Lasten ja nuorten keskus ry (ent. Nuori Kirkko ry). Saappaan toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen, luottamuksellisuuteen, avoimuuteen sekä jokamiehen oikeuksiin ja kansalaisvelvollisuuksiin.

Oletko yli 18-vuotias ja kiinnostunut nuorten auttamisesta? Haluatko olla keskustelukumppani, avunantaja ja opastaja siellä, missä nuoret viettävät aikaansa? Vapaaehtoiset ovat Saappaan sydän ja sielu. Voit ilmoittautua vapaaehtoiseksi tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai ottamalla yhteyttä Reeta Lankiin, 044 752 9501, reeta.lanki@evl.fi. Tervetuloa vapaaehtoiseksi NettiSaappaaseen!

Lisätietoja NettiSaappaasta saat tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.