Pieni suuri Raamattukurssi

la 6.4. klo 9.30

Toivonsali, Langinkoski

Pieni suuri raamattukurssi: Luomakunnan salaisuudet

Pieni suuri raamattukurssi: "Luomakunnan salaisuudet". Linturetki Langinkoskella ja luentoja Langinkosken kirkolla.
Aamupäivällä Linturetki Langinkoskella Timo Nisulan johdolla. Lähtö Langinkosken sillan parkkipaikalta klo 9.30.

Retken jälkeen klo 13 alk. luontoaiheisia luentoja Langinkosken kirkolla.
Luennoimassa teol.tri, pastori Timo Nisula. Mukana myös pastori Tero Hietanen ja kanttori Liisa Väisänen.

13.00 Luomakunta on ihme
Luominen Vanhassa testamentissa. Puhutaanko Raamatussa luomisesta muualla kuin alkulehdillä? Jättikö Jumala universumin oman onnensa nojaan? Entä miten metsän puut ylistävät Luojaansa? Timo Nisula

14.15. Alussa oli luonnonsuojelu
Hätkähdyttäviä terveisiä kirkon alkuajoilta! Jumalan luomakunta ensimmäisten kristittyjen elämässä. Mitä olemme unohtaneet kristillisestä luomisuskosta? Mitä vanhan kirkon opettajat sanoivat kohtuullisuudesta, luonnonsuojelusta ja luomakunnan arvosta?

Kahvit + luontokappaleet

Kahvit ja luontoaiheisia lauluja Liisa Väisäsen johdolla.

15.45 Metsä kirkkoni olla saa

Löydänkö armollisen Jumalan metsästä? Voinko keskittyä vain sanaan ja sakramentteihin ja unohtaa universumin? Timo Nisula

16.30 Päätöshartaus, pastori Tero Hietanen
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä