Lahjoita jouluherkku, ilahdutat kotkalaisia vähävaraisia

Kotkalaisissa kaupoissa voi taas lahjoittaa jouluherkkuja vähävaraisille. Kotka-Kymin seurakunnan ja Voimisteluseura Kotka Sportin Derea-joukkueen tytöt ja vanhemmat järjestävät yhteisen Jouluherkku-kampanjan.

IMG_0231.jpg

Kampanja järjestetään jo viidennen kerran. Projektiin osallistuu neljä paikallista K-kauppaa: K-supermarket Hyvätuuli, K-supermarket Pooki, K-market Mussalo ja K-market Erkinkulma

- Me seurakunnan diakoniatyöntekijät olemme todella kiitollisia tästä jouluherkkukeräyksestä ja iloitsemme kassien saajien puolesta. Hienoa, että tämä yhteistyössä toteutettu keräys on jatkunut jo useamman vuoden, iloitsee Kotka-Kymin seurakunnan diakoniatyön työalavastaava, diakonissa Elina Virmakoski.

Keräys on käynnissä 3.–10.12.2022. Kaupoissa on tuona aikana kassojen läheisyydessä ostoskärry, johon voi jättää lahjoitettavaksi ostamansa tuotteet. Lahjoituksina toivotaan erityisesti jouluisia ruokatarvikkeita, jotka säilyvät huoneenlämmössä. Tuoretuotteita ei kärryyn saa laittaa.

Voimisteluseura Kotka Sportin Derea-joukkueen tytöt ja vanhemmat huolehtivat lahjoituskärryjen tyhjentämisestä ja lahjoitusten pussittamisesta. Ruokakassit toimitetaan seurakunnalle ja diakonian työntekijät jakavat kassit apua tarvitseville. Kampanja on toteutettu neljä kertaa aiemmin. Lahjoituksista on saatu jaettavaksi noin sata herkkukassia.

- Keräyskärryyn saa kuka vain jättää ostoksistaan jouluherkun. Ja näin lahjoitus on tehty helpoksi muille. Kun jokainen antaa vähän omastaan niin yhdessä se on paljon ja saadaan tuotua iloa ja joulumieltä monille. Joulun sanoma toteutuu parhaiten ilahduttamalla muita, toteavat Voimisteluseura Kotka Sportin Derea-joukkueen tytöt.

2022-11-29 14:54:12.0