Kirkkoneuvosto kokoontui helmikuun kokoukseensa

Kirkkoneuvoston helmikuun kokous pidettiin keskiviikkoiltana Kotkan seurakuntakeskuksella. Kirkkoneuvoston listalla oli useampia rekrytointeja. Henkilöstöasiain johtokunnan esityksen mukaisesti kirkkoneuvosto valitsi nuorisotyönohjaajan virkoihin Taru Spännärin ja Vilhelmiina Sipolan. Toimistosihteerin tehtävään valittiin Saana Mattson. Toivotamme uudet vakituiset työntekijät lämpimästi tervetulleiksi töihin!

Rektytointien lisäksi kirkkoneuvosto käsitteli Marianne Brucen eropyyntöä kirkkovaltuuston varajäsenen tehtävästä. Kirkkoneuvosto valitsi Kolahtaako? -elokuvaviikon työryhmän jäseniksi Anna Mykrä-Siljanderin, Emma Hotin, Suvi Korpelan, Emilia Pulkin, Matti Jylhä-Vuorion, Sari Hyvösen, Joni Böösin, Mariia Lemmetyisen, Martti Pentin, Mari Laakso-Suutarin, Heidi Nevalaisen ja Maini Salmen. Työryhmän tehtävä on valmistella tulevan syksyn 20-vuotisjuhlaviikkoa Kolahtaako? -elokuvaviikolle.

Kirkkovaltuustolle kirkkoneuvosto esittää seurakuntapastorin viran perustamista vapautuneen kappalaisenviran tilalle, BDO Aurdiator Oyn Ulla-Maija Tuoleman valitsemista tilintarkastajaksi alkaneelle valtuustokaudelle sekä Jari-Pekka Väisäsen ja varalla Emilia Pulkin nimittämistä IT-aluekeskuksen johtokunnan jäseneksi.

Esityslistalla olleiden asioiden lisäksi kirkkoneuvosto sai kuulla katsauksen seurakunnan lähetystyön nimikkosopimusten tilanteesta ja valmistuvasta tilinpäätöksestä. Se valmisteli myös kirkkoneuvoston kärkihankkeiden käynnistämistä seuraavassa kirkkoneuvoston kokouksessa maaliskuussa.

Seuraavan kerran kirkkoneuvosto kokoontuu maaliskuun lopussa. Sitä ennen, 15.3. pidetään kirkkovaltuuston kokous.

2023-02-23 08:10:43.0