Kotkan kirkon kellot soivat Ukrainalle la 24.2. klo 17

Kaksi vuotta sitten Venäjä käynnisti laajan hyökkäyssodan Ukrainaan. Ukraina ja ukrainalaiset ovat tästä lähtien taistelleet paitsi oman maansa, myös Euroopan vapauden puolesta. Sodan ja hävityksen keskelläkään emme saa antaa toivon ja valon sammua. Emme unohda Ukrainaa.

Kotkan kirkon kirkonkellot soivat la 24.2. klo 17 Ukrainalle symbolina Ukrainan vankkumattomasta tuesta näinä haastavina aikoina.

Lisäksi Kotkan kauppatorilla järjestetään 24. helmikuuta klo 17 osana valtakunnallista kampanjaa tapahtuma ”Valoa Ukrainaan”.  Venäjän Ukrainaan tekemän täysimittaisen hyökkäyksen alkamisen vuosipäivänä järjestettävässä tapahtumassa sytytetään yhdessä kynttilät symbolina Ukrainan vankkumattomasta tuesta näinä haastavina aikoina. Osallistumalla tapahtumaan edistetään voimakasta yhtenäisyyden ja empatian osoitusta sekä kunnioitetaan Ukrainan kansan sitkeyttä ja pohditaan maailmanlaajuisen solidaarisuuden merkitystä. Kotkassa tapahtuman järjestäjänä on Ukrainalaisten yhdistys Kotkassa ry.

Valoa Ukrainaan -tapahtumaan voi osallistua somessa

Tapahtumaan voit osallistua myös sytyttämällä kynttilän sosiaalisessa mediassa julkaisemalla kynttiläkuvan tai -emojin. Tapahtuman hashtagit ovat #WeMustNOTForget ja #WeStandWithUkraine.

Fri Feb 23 11:10:25 EET 2024